Ondersteuning voor museumrondleidingen

Alle extra informatie binnen handbereik

Een goede ondersteuning voor museumrondleidingen is erg belangrijk. Tijdens een museumbezoek hebben bezoekers behoefte aan informatie over hetgeen zij zien. De makkelijkste manier om bezoekers informatie aan te bieden, is aan de hand van informatiebordjes. Toch kunt u aan de hand van deze bordjes lang niet alle interessante informatie vertellen over de museumcollectie. Hier is namelijk simpelweg te weinig ruimte voor, op de bordjes en in het museum. Daarom heeft uw museum, maar vooral de museumbezoeker, behoefte aan een manier om alle informatie snel en eenvoudig te kunnen raadplegen. Naast de kennis van de vrijwilligers, is het essentieel om alle informatie over de collectie binnen handbereik aan te bieden. Dankzij onze digitale oplossingen is dit gelukkig makkelijker dan ooit tevoren.

Digitale ondersteuning voor museumrondleidingen

Voor uw bezoekers is het gebruik van een digitale ondersteuning voor museumrondleidingen erg nuttig. Voor eenmalige bezoekers is het bijvoorbeeld een geweldige manier om wat extra’s te leren over het museum dat ze bezoeken. Door middel van klikbare tags in de digitale ondersteuning kunnen zij informatie lezen, beluisteren of bekijken over de museumcollectie. Digitale tourondersteuningen bieden doorgewinterde museumkenners juist de mogelijkheid om de diepte in te duiken. Hierbij kunnen ze veel extra materiaal bestuderen over een collectie. Zij kunnen bijvoorbeeld de digitale museumarchieven in duiken om alle informatie vanaf de herkomst van een kunstwerk te bestuderen.

Ondersteuning voor museumrondleidingen is er voor jong en oud

Onze digitale ondersteuning voor museumrondleidingen is geschikt voor jong en oud. De technologie is namelijk aan te passen op de doelgroep die de digitale tour bekijkt. Voor jonge mensen is het bijvoorbeeld belangrijk dat de informatie over de museumstukken begrijpelijk is. De informatie die op de bordjes in uw museum staat is meestal echter gericht aan een volwassener publiek. Dit probleem kunt u verhelpen door een digitale ondersteuning te ontwikkelen die speciaal voor jonge kinderen is bedoeld. Daarin wordt dan alle informatie op een behapbare manier verteld. Voor kinderen is de digitale ondersteuning dus dé manier om op een begrijpelijke manier te leren over wat zij zien.

Ouderen zullen de bordjes in het museum waarschijnlijk wel begrijpen. Toch zullen zij in veel gevallen meer willen weten over een museumstuk dan op de bordjes staat weergegeven. Een digitale oplossing is voor veel ouderen echter onbekend en wordt daarom niet zo snel gebruikt. Onze techniek is echter begrijpelijk te maken voor mensen die weinig kennis hebben van technologie. Een oudere met een smartphone kan namelijk via zijn/haar internetbrowser de digitale rondwandeling openen. Verder ontwikkelen wij een ondersteunende handleiding, waarin precies staat hoe de tourondersteuning op de telefoon werkt.

Meer betekenis en steun aan uw museum

Wat u als museumliefhebber het liefste ziet, is een betrokken bezoeker. Door bezoekers de mogelijkheid te bieden om digitaal meer te leren over uw museum en collectie, verdiepen ze hun ervaring. Dit zorgt ervoor dat ze meer betrokken raken bij de verhalen die uw museum vertelt. Ook zullen bezoekers hierdoor geïnteresseerder luisteren naar de verhalen die uw vrijwilligers te vertellen hebben. De mogelijkheid om museumstukken digitaal in detail te bekijken, maakt de ervaring van uw bezoekers nog gedenkwaardige.

Naast de logische inkomsten vanuit toegangstickets, krijgen de meeste musea ook inkomsten binnen vanuit donaties van bezoekers. Vaak worden deze donaties nog contant gedaan, terwijl de digitale wereld enorm veel mogelijkheden biedt. Wij kunnen direct vanuit onze tourondersteuning vragen of zij iets willen doneren. Uiteraard benadrukken wij dat deze donatie vrijblijvend is en de kwaliteit van de digitale ondersteuning voor museumrondleidingen niet beïnvloedt.